Salceda - Reisverslag uit Salceda, Spanje van Rita & Huib - WaarBenJij.nu Salceda - Reisverslag uit Salceda, Spanje van Rita & Huib - WaarBenJij.nu

Salceda

Door: Rita & Huib

Blijf op de hoogte en volg Rita & Huib

12 September 2017 | Spanje, Salceda

Dag 13;
Heeft niets met bijgeloof te maken, de 13e wandeldag, maar het regent als we om 07:00 uur vertrekken. We trekken onze poncho's en Gamaschen aan. Het is donker en we lopen ook nog door een donker bos, het is goed opletten en gebruik maken van onze zaklantaarn. We steken riviertjes over, geen bruggetjes maar gladde stenen. Als het licht wordt, wat altijd weer prachtig is in deze omgeving, komen we behoorlijk in ons ritme , Rita voelt zich goed en heeft weinig pijntjes. Voor we het weten zijn we al kilometers ver
De bedoeling vandaag is te lopen naar Azúna, maar het gaat zo lekker, om half twaalf zijn we er al, dat we besluiten om door te lopen. Het probleem wel dat de komende 10 a 15 km er weinig accommodatie is.
We wagen het er op en na een korte stop gaan we op weg.
Onderweg bellen we naar Pierre om hem te feliciteren met zijn 80 jarige verjaardag.
Na een km of 20 worden we toch wel moe, het is veel klimmen en dalen, besluiten we op advies van wat mede pelgrims om naar Salceda te lopen daar is de meeste kans op accomodaties. Een van deze, oudere dame, vind ons een inspirerend stel, zoals zij zegt, wij hand in hand wandelend onze weg vinden. Salceda ligt wel wat van de route af. Na ruim 25 km vinden we een prachtig gelegen slaapgelegenheid. We hebben de laatst beschikbare kamer.
De kamer ziet er weer prachtig uit.
We gaan nog even voor het eten een welverdiende vino blanco drinken. We worden herkend door twee Noorse zussen en raken al snel aan de praat, ze zijn camino met hun moeder van 77!, en lopen de camino in stukken. ( dit doen veel mensen ivm werk ed.) Twee keer per jaar, zes keer op een rij, nog twee dagen en ze zijn klaar. Net als wij trouwens, als beloning voor onze inspanning vandaag hebben we nog twee korte etappes naar Santiago.
Rita: vanmorgen dus een natte, donkere start. Best spannend in dat donkere bos. Ik was in ieder geval blij
dat wij met z'n tweetjes zijn. Velen lopen alleen maar dan is dat toch eng, vind ik. In no time zijn we in Azúna, veels te vroeg om al te stoppen, zeker ook nu het zo lekker gaat. Het maakt heel veel uit hoe de weg is, een mooi, redelijk egaal pad, of ongelijk en met veel stenen. Een misstap en het schiet door je hele lijf. Hopelijk is het de komende twee dagen ook zo. We zijn nog 28 km van Santiago verwijderd. Morgen op het gemak starten en zien wel hoe ver we komen.

• 12 September 2017 - 21:31

André Adriaansen:

Hij gaat goed, nog even volhouden en dan komt jullie wens in vervulling.

• 12 September 2017 - 22:19

Lia :

Rita en Huib Veel sterkte en succes met de laatste loodjes. Dikke knuffel van Lia en Rudi

• 12 September 2017 - 22:20

Sandra :

Jullie doen het super goed. Gelukkig zijn je pijntjes grotendeels verdwenen Rita. Nog even volhouden en dan zijn jullie er. Het doel is in zicht. Xx

• 13 September 2017 - 10:59

Anneke:

Eerst en vooral bedankt voor het telefoontje! Dat was echt leuk! Heel veel andere reacties ontvangen van deze en gene! Maar nu jullie, we reizen op papier mee en kunnen de route goed volgen! Dus dat gaat allemaal goed komen. Gelukkig zijn de pijntjes een beetje minder, ik weet, en pierre ook, dat het erbij hoort! Ik heb zoals je weet ook in een nacht 100km gelopen en dat gaat niet in je kouwe kleren zitten! Maar daarna kun je terugzien op een schitterende ervaring waar je nog heel lang over zult napraten! Heel veel succes met de laatste (zware) loodjes. Anneke en Pierre.

• 13 September 2017 - 11:04

Ad Backer:

Knap hoor Rita en Huib. Dit doe ik jullie niet na. Veel succes nog!

• 13 September 2017 - 14:10

Jaap En Margriet:

Dat schiet lekker op!! Dat zal wel een extra kick geven om zo dicht bij jullie doel te zijn.Hopelijk hoef je bij aankomst in Santiago geen helling of berg op te lopen naar de laatste stempel!!

• 13 September 2017 - 18:12

Anja En Karel:

Erg goed gedaan van jullie tot nu toe. Nog een klein stukje en jullie hebben je doel bereikt. Knap hoor.