Lavacolla - Reisverslag uit Lavacolla, Spanje van Rita & Huib - WaarBenJij.nu Lavacolla - Reisverslag uit Lavacolla, Spanje van Rita & Huib - WaarBenJij.nu

Lavacolla

Door: Rita & Huib

Blijf op de hoogte en volg Rita & Huib

13 September 2017 | Spanje, Lavacolla

Dag 14;
Goed geslapen en idem ontbijt.
Op weg voor een redelijke makkelijke dag, dankzij de inspanning van gisteren, we lopen ongeveer 18 km vandaag zodat we morgen, met maar 10 km te lopen, vroeg in Santiago de Compastella kunnen aankomen.
We lopen makkelijk en vlot en genieten wederom van de prachtige bossen waar we door heen lopen en van de geuren van oa. De eucalyptusbomen. Door naar ons eerste rustpunt, na 10 km. Hier nemen een uitgebreide pauze en lunch.
Onderweg lopen we respectievelijke met de Noorse dames, met hun moeder en een Duits stel op wat pratend over het leven en reden waarom we een camino lopen. Chitchatten noem ik dat.
Aangekomen op onze plaats van bestemming blijkt er geen kamer meer te huur te zijn in de plaatselijke herberg, de wat norse waardin zegt no.
Buiten staat een bord met melding dat er hierna, de komende 12 km, tot aan Santiago geen slaapgelegenheid meer is! Doe of mijn neus bloed en vraag aan de norse is er nog een Hotel in de buurt? Ze kijkt me aan zegt, met tegenzin, over 2 km. Ondertussen wordt het bord met de melding weggehaald! Verkooptechniek?, misleiding?
We staan er niet bij stil en vinden via de mobiel snel een beschikbaar hotel een paar km verderop. Ondertussen lopen we vlak langs het vliegveld van Santiago zo dichtbij zijn we al. Tijdens het het inchecken ontmoeten we andere, ons bekende Pellegrini's, die ook de weg naar het hotel hebben gevonden. Rita: we lopen op met de Noorse zussen en hun mama, en wat zie ik!!?? Mama is de dame met het t-shirt : sin dolor hay no glorie! Dan moeten we natuurlijk samen op de foto, heerlijk mens, ik versta haar nauwelijks, maar zij is mijn heldin! Nu rusten in ons hotel, maar eigelijk wil je verder. We hadden misschien wel tot Santiago kunnen lopen maar dan waren we waarschijnlijk toch te moe geweest om echt te kunnen genieten. En ja, je wil toch heerlijk achter de muziek kunnen huppelen. Verplichte rust........zucht....

• 13 September 2017 - 21:45

André Adriaansen:

Heel veel aankomstgenot morgen.

• 13 September 2017 - 21:56

Rudi:

Slaap lekker en fijne afsluiting van jullie trip toegewenst.

• 13 September 2017 - 22:04

Alexander:

Zal ik nu eens jouw voeten doen?

• 13 September 2017 - 22:17

Jan Hoogeveen:

Wat een voldoening zal de aankomst in Santiago geven. Een hele fijne dag morgen.

• 14 September 2017 - 13:17

Sandra:

Wauw...super. Bijna op de plaats van bestemming. Moet vreemd aanvoelen. Rust maar lekker uit. Geef je voetjes maar de nodige rust en dan kun je morgen sloffen over de eindstreep. En vergeet vooral geen vino te drinken hé. Xxx