Rabarnal - Reisverslag uit Cepeda la Mora, Spanje van Rita & Huib - WaarBenJij.nu Rabarnal - Reisverslag uit Cepeda la Mora, Spanje van Rita & Huib - WaarBenJij.nu

Rabarnal

Door: Rita & Huib

Blijf op de hoogte en volg Rita & Huib

02 September 2017 | Spanje, Cepeda la Mora

De 3e wandeldag. Goede nacht gehad. Ondanks een paar lawaaiige Spanjaarden. We worden vereerd met een lekker ontbijt door onze gastvrouw. Raken in gesprek met een frans stel dat 2 weken onderweg is, gezellig en gelukkig kent Rita aardig wat woordjes frans. Haar Spaans wordt ook met de dag beter. Fijn zo'n talen talentje bij je.
We verlaten Astorga en gaan op weg, doel vandaag; Rabarnal dat is zo'n 20 km lopen. Hoogste punt vandaag 1167 m. Dat is 320 meter stijging. Onderweg maak je heel makkelijk contact met mede pelgrims. Vandaag zijn er veel bikers. We lopen een lange tijd op met een franse jongeman uit Parijs, die gestart is in Tours. Leuk gesprek, hij is gestopt met zijn huidige werk en op zoek naar wat hij echt wil gaan doen met zijn leven. Een camino is ideaal voor zo' n overdenking. We rusten een plaatsje El Ganso bij een leuke Albergue, gerund door een oude man. Heerlijke thee, echte! Geen zakjes! Het is vandaag de dag van Fransen, want ook hier schuift een fransman aan voor gezellige babbel. Hij heeft ruime camino ervaring is oa. naar Rome gelopen en ook (onze favoriet) de camino Portugese. Welke hij van harte aan beveelt. Na 2 uur, lopen we Rabardal binnen en zien een Hostal/bar we hebben geluk ze hebben nog één kamer. Meteen genomen en konden nog aanschuiven voor het pelgrimsmenu. Daarna douchen en dan met een vino blanco plaatsen nemen in de zon op mooi terras. Rita: camino lopen is ervaren, beleven, je begint de dag uitgerust en fris, oké, hier en daar een spierpijntje maar dat lopen we er wel uit. We babbelen, we zwijgen, we genieten. En dan wordt het warmer, je krijg honger, dorst, en je gaat aftellen, 4 km, das nog een uur.En nu, buikje weer gevuld, gedoucht, lekker in het zonnetje, kijkend naar de pelgrims die nog voorbij lopen en luisteren we naar een viertal Ieren. (Niet beleefd, maar wel leuk!) Alle tijd om te herstellen en morgen weer fris en fruitig onze camino vervolgen.

• 02 September 2017 - 19:27

Anneke En Pierre:

Wat zijn we jaloers! En wat een beleving! Natuurlijk maak je gemakkelijk contact, je hebt allemaal hetzelfde doel. Heerlijk als je wat aanleg voor talen hebt dan gaat het toch gemakkelijker! Gelukkig dat je op tijd was voor een bedje, wantdat hebben jullie wel verdient! Houd de moed er erin en hou vol! Groetjes van ons.

• 03 September 2017 - 18:05

Lia: