Astorga - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Rita & Huib - WaarBenJij.nu Astorga - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Rita & Huib - WaarBenJij.nu

Astorga

Door: Rita & Huib

Blijf op de hoogte en volg Rita & Huib

01 September 2017 | Spanje, Astorga

Goed geslapen. Geen gesnurk gehoord en dat met zoveel mensen in één ruimte.
Ontbijten en weer door, deze keer om 8 uur.
We lopen naar het start punt met een aantal andere pelgrims van div. Pluimage.
Vandaag lopen we naar Astorga een afstand van 18 km. Wat korter dan gisteren maar met meer klimmetjes, hoogste punt 918 m. En soms een stijgingsperc. Van meer dan 20%. De komende dagen moet er meer geklommen worden!
Na het eerste uur tijd voor koffie en thee. We ontmoeten nu steeds meer andere pelgrims waaronder bijv. Duitsers en italianen.
Na een fikse tocht door de heuvels zien we midden in een open vlakte een " fata morgana"! Maar het blijkt een rustpunt te zijn met een stalletje met vers fruit en div. Alcohol vrije Dranken. En alles is gratis. Het wordt gerund door een Spanjaard, uit Barcelona, die er ook woont, Zo langs de Camino in een tentje. Zijn filosofie is "geven is beter".
Een bijzondere man met wie ik nog wat door filosofeer over de keuzes die een mens maakt in zijn leven.
Maar we moeten door, op naar Astorga. Vlak voor het eindpunt worden we gepasseerd door een vrolijke, hip geklede Koreaanse pelgrim druk telefonerend met zijn mobiel.
Een grappig gezicht. Ook ontmoeten we onze Canadese dame weer, nu op pas gekochte nieuwe sandalen.
Not so nice but beter then shoes vindt ze. En gelijk heeft ze, wat waren die verschrikkelijk! Ze heeft trouwens een leuk mini mouse horloge aan. We hebben vandaag een appartement vlakbij het centrum.
Mijn beleving: (Rita) het is toch een camino en dus zoek ik toch wat naar spirituele zaakjes: zo werd er gisteren in de herberg niet gebeden voor het eten maar werd er een liedje gezongen begeleid op de gitaar door een Schotse vrijwilliger. En die fata morgana, daar denk ik toch anders over: die knul was de nieuwe messias, hij had in ieder geval "the looks". Misschien moet zijn haar wat langer en zijn baard wat ruiger. Ik dacht toch even in het aards paradijs te zijn, de appel heb ik laten liggen, maar de druiven waar ook lekker

  • 01 September 2017 - 18:12

    Toon En Cin:

    Astorga de chocolade stad vh zuiden. Mooi
    Groeten



  • 02 September 2017 - 10:36

    Sandra De Buck:

    Wat een leuk verhaal. Ik zie het zo voor me! Vooral het stalletjes verhaal spreekt me erg aan. Het is vast heel gezellig .

  • 02 September 2017 - 16:58

    Ad Backer:

    Mooi verhaal Rita en Huib. Nu snap ik het, dit is geen vakantie, maar afzien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Astorga

Rita & Huib

Actief sinds 01 Juni 2015
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 12152

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2019 - 24 September 2019

Camino Portugese

29 Augustus 2017 - 17 September 2017

Camino de Frances

03 Juni 2015 - 26 Juni 2015

Peru 2015

Landen bezocht: