Virgen la Camino/Puente y Hospital de Órbigo - Reisverslag uit Virgen del Camino, Spanje van Rita & Huib - WaarBenJij.nu Virgen la Camino/Puente y Hospital de Órbigo - Reisverslag uit Virgen del Camino, Spanje van Rita & Huib - WaarBenJij.nu

Virgen la Camino/Puente y Hospital de Órbigo

Door: Huib

Blijf op de hoogte en volg Rita & Huib

31 Augustus 2017 | Spanje, Virgen del Camino

Vandaag vroeg op, 06:00, een ontbijtje en we beginnen aan onze camino van 300 km.
Als we 06:45 vertrekken is het nog donker, maar voorbereid, zaklampen bij ons. Wij lopen het dorp uit en vinden al snel het begin van het pad naar Villar de Mazariffe, we kiezen de alternatieve route. Het einddoel vandaag is Peunte Y Hospital de Órbigo
(30 km). Deze loopt door een mooi landschap en niet zoals de originele route, die loopt langs de snelweg.
Het heeft wel wat, je weg zoeken in het donker, maar we zijn als snel op weg en genieten van het landschap en een mooie zonsopgang. We komen wat mede pelgrims tegen maar niet echt veel. We lopen een poosje op met een dame uit Canada (Quebec) ze is al langer onderweg, op de verkeerde schoenen en weinig loop ervaring. Bij een herberg rusten we even uit en drinken wat. En we maken ons op voor het saaiste stuk, lange rechte wegen door een agrarisch landschap. We komen door kleine dorpjes zoals; Poeda, Ocina de la valdocina en Villavante . Het lopen gaat prima en hebben al snel fijn tempo. Na ongeveer 7 uur lopen komen we aan op de plaats van bestemming.
We checken in de Alberque Verde. Dat betekent een slaapzaal met 9 stapelbedden.
Ben benieuwd hoe we slapen vannacht en of de spierpijn morgen over is :).
Herberg is bijna vol. Straks met z'n allen eten (en slapen).

• 31 Augustus 2017 - 19:20

Toon:

Mooie start
    Nog geen berg int zicht??

• 31 Augustus 2017 - 19:23

Rudi:

Ik hoop dat jullie goed zullen slapen. Julien, de zus van Lia heeft definitief de mededeling gekregen dat ze haar niet verder kunnen behandelen.
    Groetjes Rudi

• 01 September 2017 - 10:12

Sandra :

Nou, die zijn in ieder geval al binnen. Op naar de volgende!

• 01 September 2017 - 12:34

Anja En Karel:

Een mooie start. Succes voor de verdere tocht!

• 01 September 2017 - 16:33

Andre Adriaansen:

De eerste kap is een daalder waard, succes.