Peru dag2 - Reisverslag uit Pisco, Peru van Rita & Huib - WaarBenJij.nu Peru dag2 - Reisverslag uit Pisco, Peru van Rita & Huib - WaarBenJij.nu

Peru dag2

Door: RitaHuib

Blijf op de hoogte en volg Rita & Huib

07 Juni 2015 | Peru, Pisco

Door de jetlag kort geslapen, Rita was om 3:00 al wakker en ik om 5:00 uur. Nog niet geacclimatiseerd. Tel hier 7 uur bij op en je hebt de Nederlandse tijd.
Ontbijt was goed, verse broodjes en fijn beleg. We hebben een mooie reisbus met toilet (alleen kleine boodschappen) de geur he! Nu onderweg naar Pisco een lange rit langs de ene de grote oceaan en aan de andere kant woestijn. In die woestijn staan vaak hutjes waarin mensen wonen, deze komen uit de Andes, waar geen werk is. Er is een wet Peru die is dat als jij een hutje op staatsgrond plaatst ze je binnen 14 dagen moeten verjagen anders kun het als eigendom claimen. Dus veel mensen proberen op deze manier een stukje grond te bemachtigen.
Onderweg naar Pisco maken een stop voor Paracas nationale park. Paracras betekent "regen van zand". Maar eerst wat eten lekker visje en een wijntje. Daarna een wandeling door een stuk woestijn onder begeleiding van (Peruaanse) gids. Olanka.
Aangekomen Pisco, vaste routine inchecken en douchen. Daarna kijken of we nu wel kunnen pinnen tot nu toe nog niet gelukt. Afgesproken om met een aantal mede reizigers samen te gaan, voor de veiligheid. In Pisco is het nogal op letten volgens onze gids.
Ellenlange rijen bij de bank. Naar een andere bank, ah meer geluk, het is een aantal gelukt om daar geld te pinnen, hehe eindelijk. Dan heb ik weer! automaat slikt pas in en geeft hem niet meer terug! De aanwezige bewaker kan niet helpen, morgen terug komen, dat is geen optie moeten morgenochtend om 07:15 verder. Rita haar pas gebruikt, spannend, pff gelukt geld uit zo' n automaat. ABN gebeld pas laten blokkeren. Terug naar hotel douchen en slapen, morgen weer vroeg op. Pfff wat een dag!

• 07 Juni 2015 - 13:09

Jan Hoogeveen:

Hola Rita en Huib,
    Qué tal? Muy bien, hoop ik. Wat leuk om jullie reis te volgen. Een goed idee zo'n park, sleep en fly arrangement. War minder stressvol vertrekken zo, hè en Stephanie meteen bezocht. Leuk hoor. Wat een lange vlucht en dan nog het tijdsverschil. Ik hoop dat jullie inmiddels al een beetje zijn geacclimatiseerd. En wat een ellende met die betaalpas. Ja Rita, Huib moet jou nu lief (blijven) aankijken anders geen zakgeld geven...,haha. Ik hoop dat jullie reis verder geen echte ongemakken zal hebben. Het is toch een hele andere wereld. Je zult nog heel veel indrukken opdoen en veel bezienswaardigheden bezoeken. Ik wens jullie hierbij heel veel plezier. Geniet zorgeloos van deze vakantie en ik kijk uit naar het verdere verloop van jullie verblijf in Peru. Hasta la vista en groetjes vanuit Rijswijk van Jan.

• 07 Juni 2015 - 23:45

Anja Lansu:

Inderdaad, wat een belevenis met dat pinnen. Hebben wij geen last mee gehad gelukkig.

• 09 Juni 2015 - 08:09

Joke:

Goh wat jammer nou van je betaalpasje! En dat het zo moeilijk is om geld uit de muur te halen! Wij hebben werkelijk nergens problemen gehad.
    Ondertussen de Balestas eilanden al bezocht en......stonden de pieguintjes klaar om geportretteerd te worden? En hoe vonden jullie in de middle of nowhere die madammekes met hun lange haren? Hoe vonden jullie de Nasca lijnen?
    Ben zooooo benieuwd! In 'Sas draait alles door, geen schokkende mededelingen!
    Awel geniet ervan, de reis wordt steeds spannender!
    Grtz Joke